۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۱۱۱۹
امام جمعه پردیسان:

رهبری الهی مانع نفوذ دشمن در جامعه اسلامی است | فریفته پیشرفت‌های ظاهری غرب نشویم

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، رهبری جامعه را نعمتی کلیدی دانست که مانع نفوذ تفکر استکباری و انحرافی در جامعه اسلامی می‌شود.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به فرارسیدن عید مبعث اظهار داشت: با وجود این‌که عید مبعث از بهترین عیدها است، اما اثری از برگزاری جشن در سطح شهر  در شأن این عیدبزرگ مشاهده نمی‌شود، شکر این نعمت عظیم باید به نحو احسن انجام شود.

امام جمعه پردیسان درباره شأن نزول آیه 164 سوره آل عمران بیان کرد: زمانی که مردم ابراز ناراحتی می کردند و دائم از مشکلات می‌‌نالیدند، آیه نازل شد که اینقدر ننالید؛ چراکه خداوند منت و نعمتی به شما داده است.

وی ادامه داد: خداوند کمتر منت می‌گذارد، برعکس انسان‌ها که عادت به این عمل دارند؛ اما یک نعمت است که منت گذاشتن در آن لازم است و آنهم نعمت رهبری است که خداوند درباره پیامبر اکرم(ص) که خاتم الانبیاء هستند  و درباره حضرت مهدی(عج) که خاتم الاوصیا هستند در آیاتی در قرآن کریم اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی رهبری را نعمت کلیدی و مانع انحراف جامعه توصیف و تصریح کرد:  اگر همه‌چیز فراوان باشد و رهبر نباشد فایده ای ندارد چون جامعه در نهایت به انحراف کشیده می‌شود، درست مانند بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی منطقه که به دلیل نداشتن رهبر دائما از سمت کشورهای استکباری مانند آمریکا دوشیده می‌شوند و ثروت آنها با غارت برده می‌شوند.

وی با بیان این که کشورهای استکباری می‌دانند که چگونه دولت‌های ضعیف را بدوشند گفت: به دلیل نبودن رهبری درست و کاربلد در کشورهای منطقه، دولت‌‌های استکباری اول می‌ترسانند و بعدا پول می‌گیرند؛ کشورهایی که هرجا به بن بست و مشکل برخورد کنند به کاخ شیطان می‌روند تا کشوری مانند آمریکا مشکل آنها را حل کند.

امام جمعه پردیسان افزود: بهترین نعمت داشتن رهبری مدبر، دشمن شکن، شجاع، عالم، عادل، قوی و مورد حمایت مردم است.

وی با اشاره به آیات 196 و 197 آل‌عمران بیان کرد: خداوند در آخر سوره آل عمران خطاب به پیامبر می‌فرماید به سمت مشرکینی که تمدن، فناوری و رفاهی دارند گرایش پیدا نکن و این مادیات ظاهری تو را فریب ندهد؛ چراکه این متاع قلیل از حرام بدست آمده است و حاصل اندیشه دیگران است که از آن بهره برداری کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: رهبران امامیه، وطن فروش نیستند و مردم خود را به مذبح و مسلخ نمی‌برند بلکه جلوی سلطه شیطانی می‌ایستند تا آنها نفوذ نکنند که قطعا این عمل هزینه دارد.

وی جاهلیت مدرن را عامل برهنگی زنان دانست و گفت: در نظام جاهلی شاهنشاهی در گمراهی مبین بودیم که همان جاهلیت مدرن است و عامل برهنگی زنان است، مانند جاهلیت أولی که برهنه دور خانه خدا طواف می‌کردند.

امام جمعه پردیسان در پایان تأکید کرد: قرآن می‌فرماید فریب کسانی را که می‌گویند غرب فناوری دارد و پیشرفته است را نخورید، در حقیقت شما چیزی دارید که غرب ندارد و آن هم رهبری وزین شما است./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات